Nieuws

Altijd al eens de klokkentoren van Arnemuiden van binnen willen bekijken? Een aantal jaar geleden liet de gemeente Middelburg een 3d animatie maken van Arnemuiden.

In het Museum Arnemuiden hangt een rouwbord van de familie Van Delen. Slechts de opsomming van de overleden vrouwen was in eerste instantie wat Van Delen ons wil laten zien. Daaraan werd later, in een ander handschrift, Van Delen zelf toegevoegd. Ook hij was overleden en wel in 1671. De enige versiering die we zien is de voet onderaan het rouwbord. Geschilderd als marmer met in het midden onderaan het merkteken van Van Delen; geschilderd rood marmer wit geaderd.

Het Museum Arnemuiden kreeg de gelegenheid om een deel van een omvangrijke particuliere verzameling Zeeuwse streekdrachtsieraden tijdelijk ten toon te stellen. In de voormalige burgemeesterskamer blinkt u daarom nu het goud en zilver van de Walcherse dracht tegemoet.

Tijdens de wintersluiting is door onze vrijwilligers in samenwerking met de vrijwilligers van de Historische Scheepswerf Arnemuiden hard gewerkt aan de herinrichting van de Werfkamer. Vanaf heden is er een nieuwe tentoonstelling “Honderd jaar geleden op de Werf”. Voorzitter Leen Schouls: ‘Weer hebben onze vrijwilligers zich overtroffen.

Ook in ons museum herdenken we 75 jaar bevrijding. Zowel binnen, als buiten het museum willen we unieke objecten laten zien.

Sinds enige weken is in het Museum Arnemuiden een poppenhuis te bezichtigen, ingericht als in oude tijden. Een modelbouwbeurs in Goes in 2002 was de aanleiding tot de bouw van dit poppenhuis, schaal 1 : 12

Vanaf 27 april tot 1 november is het museum elke woensdag- en zaterdagmiddag van 13.00 -17.00 uur geopend. Het museum is in de maanden juli en augustus op vrijdagmiddag open van 13.00 uur tot 17.00 uur.

Afgelopen jaar werd het museum bezocht door Jessica David, Yale Center for British Art. Opmerkelijk, want zij kwam vanuit de States vliegen speciaal om onze schilderijen te bekijken.

Ook in het museum Arnemuiden herdenken we dit jaar 75 jaar bevrijding zowel in als buiten het museum. Bezoek onze bijzondere thematentoonstelling en doe de fietsroute.